Saturday, May 7, 2011

پناهندگان ایرانی‌ در یونان و حقوق مفقوده


اگر دولت یونان حقوقی جهت پناهندگان دریافت میکند پس این پولها در کجاها خرج میشود و اگر دریافت نمیکند چرا علناً اعلام نمیدارد؟

امروز بعد از ظهر مورخۀ 6/5/2011 پناهندۀ ایرانی به نام مصطفی حیدری چهل و هشت ساله دارای دو فرزند که دو سال است مدارک قانونی اقامت (پاسپورت یونانی) گرفته و به دلیل بی توجهی مسئولان یونانی از دادن حداقل امکانات زندگی به پناهندهها، پس از بارها مراجعه به سازمانها و ارگانهای یونانی برای گرفتن حداقل حقوق پناهندگی، به ناچار در مقابل بی توجهی دولتمردان یونانی، قصد پرتاب خود از بالکن سازمان حمایت از پناهندگان مینماید .
در پایان پس از اینکه ایشان در حال گفتگو با مسئولین سازمان از روی بالکن بوده مامورین موفق به گرفتن ایشان گردیده و. او را 
به داخل ساختمان هدایت میکنند.
هرچند که قول مساعد و همکاری به او دادند ولی همگی گوشهایمان از این حرفها پر است و میدانیم که تمام وعدهها پوچ و توخالیست.
و این تکراری دیگر در شهر آتن است چرا که در سال گذشته نیز آقای وحید فرشباف به خاطر بی توجهی دولتمردان یونانی اقدام به کاری مشابه در همین مکان زده بود.
ناگفته نماند که کشور یونان به هیچوجه حاظر به حمایت و رسیدگی به پناهندگان حتی اشخاصی را که خود به عنوان پناهنده پذیرفته است را نمیباشد و بسیاری از این پناهندگان در این بحران اقتصادی یونان بدون کار و کوچکترین امتیازی برای زندگی، به ناچار برای ادامۀ بقای خود حتی در سطلهای زباله به جستجوی نانی میپردازند.
اگر دولت یونان حقوقی جهت پناهندگان دریافت میکند پس این پولها در کجاها خرج میشود و اگر دریافت نمیکند چرا علناً اعلام نمیدارد؟؟؟؟
هیچکس پاسخگو ما نیست!!


No comments:

Post a Comment