Thursday, August 5, 2010

اسرائیل در پی آرام کردن اوضاع

یونيفيل چهارشنبه تاييد کرد که سربازان ارتش اسرائيل با همآهنگی نيروهای سازمان ملل برای بريدن آن درخت اقدام کردند. يونيفيل دربيانيه چهارشنبه خود تاکيد کرد که شماری از سربازان ارتش لبنان دستخوش سو تفاهم شده و فکر کرده بودند که اين درخت در خاک لبنان قرار داشته است. در حالی که درخت در خاک اسرائيل بوده .

اسرائيل تاييد می کند که حزب الله در آتشباری روز سه شنبه نقشی نداشته است. اهود باراک وزير دفاع اسرائيل چهارشنبه با مبری دانستن حزب الله در ايفای نقشی طی درگيری خونين سه شنبه گفت که حتی فکر می کند که هيچ کسی در ستاد فرماندهی ارتش لبنان برای چنين رخدادی برنامه ريزی نکرده بود.

اهود باراک برخی اظهارنظرهای کارشناسان و رسانه های اسرائيلی را دراين مورد که اونيفورم پوشان ارتش لبنان درواقع مجری منويات حزب الله بودند، در مورد اين حادثه مشخص رد کرد.

اکنون درلبنان نيز عواملی ضمن نکوهش شديد اسرائيل، تاييد می کنند که نخستين گلوله ها از اسلحه سربازان لبنانی شليک شد. روزنامه الاخبار، که به حزب الله لبنان وابستگی دارد و يک خبرنگار خود اين روزنامه نيز درآتشباری سه شنبه کشته شد، چهارشنبه نوشت که سربازان لبنانی برای بيان جديت خود در مخالفت با اقدام ارتش اسرائيل در بريدن آن درخت، اولين گلوله ها را شليک کردند؛ گلوله هائی که افسر۴۶ ساله احتياط ارتش اسرائيل را که فرمانده واحد اسرائيلی درمحل بود، در جا کشت و يک سروان دوره احتياط ارتش اسرائيل را که اتيوپيايی تبا راست، زخمی کرد و در واکنش اسرائيل نيز سه نظامی لبنانی و خبرنگار الاخبار کشته شدند. که این انداختن توپ در زمین ارتش مرکزی است


حزب‌الله لبنان کاملا مستاصل از واکنش است ، سید حسن نصرالله در سخنانش میگوید "حزب الله نيرويش را در درگيری‌های کوچک هرز نمی کند و خود را برای نبرد بزرگ تر آماده می کند اما هنوز زمان آن نرسيده است." حزب‌الله فهمیده که تنها یک گلوله در سلاحش مانده . همچنین فهمیده که همه هم این را فهمیده اند.


کلام پايانی، درگيری مسلحانه سه شنبه تنها يکی دو روزپس از سفر بی سابقه ملک عبدالله پادشاه عربستان، بشاراسد رئيس جمهوری سوريه و شيخ حمد بن خليفه آل ثانی امير قطر به لبنان رخ داد. همگی آنها برای بيان حمايت از لزوم ثبات لبنان به اين سفر رفتند .
پادشاه عربستان روز 5 ژوئن جاري (2010) در ديدار با مورن اعلام كرد: «دو كشور در جهان هستند كه شايستگي و لياقت موجوديت را ندارند؛ يكي ايران و ديگري اسرائيل

No comments:

Post a Comment