Saturday, July 31, 2010

فرهنگ آزادی بیان

ما متولدین خاک ایران فرهنگ آزادی بیان نداریم . و اصلا حق هم نداریم که نداشته باشیم چرا که خیلی‌ ادعا داریم که ما همه چیز دار زاده شدیم . شما با تحقیق کوچکی در گوگل و فیسبوک به این نتیجه میرسید که نظرات سیاسی ما انبوه ناسزا گویی و هزل و توهین است . من با تعداد بسیاری از افراد در زندگی‌ کردم که سالیان متمادی در زندان یا شرایط بد بوده اند . هدیه سختی برای آنها رأفت عشق و محبّت بوده . مگر نه اینکه همه ایرانی‌‌ها در خیابان تنه میزنند ؟ اینجا که میزنند . اینجا به  به هیچ ایرانی‌ خانه نمیدهند .
اما فحش و فحش در حقیقت کلمه‌ای است که شما به وسیله آن چیزی را تخریب می‌کنید . سوال من این است که کسانی‌ که دم از تخریب و نابودی میزنند آیا اساسا چیزی برای جای گزین کردن دارن ؟ و اگر فارسی خوب بلد نیستند که چرا حرف میزنند و اگر چند کلاس سواد دارند چرا فحش میدهند . آقایان خوانده اند که دیو چون بیرون رود فرشته در آید ، خیر ، فرشته وقتی‌ بیاید دیو در میره .

پیشنهاد من به کسانی‌ که این مطلب را درک میکنند این است که ادبیات فحش را حداقل از اعتراض مان حذف کنیم . فرهنگ استرس زارع فرهنگ خوبی‌ نیست . تخریب سازنده نیست . کسانی‌ که در حکومت هستند اگر هم عرب پارست و هرچه هستند ایران زده هستند . این ناقص فرهنگ ماست .

No comments:

Post a Comment