Friday, August 26, 2011

بازدید مامور استرلیأیی سازمان ملل به همراه یک مترجم ایرانی‌ از ایرانیها


سازمان ملل مالزی مامورینی را برای بازدید از پناهجویان به محل‌های زندگی‌ آنها فرستاده است . در بین سوالاتی که پرسیده شده از همه پرسیده شده است که آیا از راههای خروج غیر قانونی‌ از مالزی خبر دارند ؟ آیا با رابطی در تماس هستند ؟ اگر در تماس هستند این ربعت چه کسی‌ است ؟ چقدر پول می‌گیرد ؟ آیا مایل به رفتن هستند ؟

این سوالات پرسیده شده ، ولی‌ حتا یک بر هم پرسیده نشده وضعیت زندگی‌ شما چگونه است . بدیهی‌ است سوالات فوق برای پرونده سازی‌های سازمان ملل و درگیریش با حزب کارگر استرالیا می‌باشد .

۲ سوال اینجا بی‌ جواب میماند :

یک این که :  آیا دفتر ژنو اطلاع دارد که این سؤالات پرسیده میشود یا دفتر پناهندگان مالزی همان طور که می‌نماید هردنبیل و هرکی‌ هرکی‌ است .

دوم این که : چرا از  نمیپرسند پناهندگان چگونه میتواند در مالزی زندگی کنند


مساله استرالیا و جنایتی که ممکن است جان ۱۸۶ هزار نفر انسان را به خطر بیندازد گوشه‌ای از سیاست‌های دولت نجیب تن رزاق است . اهمال دولت استرالیا و بستن قراردادی که یک سر آن صلب مسئولیت و سر دیگر آن اختلاص می‌باشد نشان میدهد که چقدر دولت مالزی میتواند خطرناک باشد .

آرزو می‌کنم که سازمان ملل بتواند کشور مالزی را پای امضا چند کاغذ بیاورد که به موجب آن دولت مالزی نتواند در قبل خارجی‌‌ها بی‌ مسئولیت و سود جویانه عمل کند. یا حداقل  بگویند که چرا رئیس ارتباط با "آدم فزاییها" در سازمان ملل یک مالای است نه بخاطر این که الکی‌ حقوق می‌گیرد . چرا باید دولتی به این خطرناکی حتا یک مهره در سازمان ملل داشته باشد ؟

Tuesday, August 9, 2011

تجدید ویزا طرح جدید دولت نجیب

تجدید ویزا طرح جدید دولت نجیب برای اخاذی و جلب سرمایه‌های خارجی‌ در مالزی آشنای دارید ، ضمن معرفی‌ طرح جدید نجیب و بچه‌ها برای اخاذی ابدا لازم نیست که بگویم به هیچ وجه منع الوجوه این طرح مناسب بچه‌های پناهنده نیست .

این طرح که تا تاریخ چهاردهم آگوست سال جاری ادامه دارد ، از این قرار است که ؛

متقاضی تقریبا با پرداخت ۳۵۰ رینگت   ، به همراه دو قطعه عکس در هر دفتر پستی ، شش  ماه ویزا دریافت می‌کند . و فرصت دارد تا در مالزی ملق بزند .
بدیهی‌ هست که شما کماکان به پلیس مالزی رشوه خواهید داد و حتما هیچ کس این ویزا را به هیچ جایش هم حساب نمیکند . ولی‌ نکته مهم اینجاست که بعد از این دولت قصد دارد یک فشار جدی به خارجی‌‌ها وارد کند .
دولت مالزی اطلاعات کاملی از میزان وابستگی اقتسادش به کارگران برده  و کار سیاه به دست میاورد ، این یکی‌ از مهمترین اهداف است ، البته تنها هدف نیست ، و این برنامه اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند اما ،از آنجایی که دولت مالزی حیوان است ، اصلا حقوق بشر سرش نمی‌شود ، بدیهی‌ است که ما پناهندگان باید نگران باشیم حرکت بعدی دولت حیوان مالزی چه خواهد بود .

قطعا همچون گذشته دوستانه نخواهد بود ، و ما همچنان از نداشتن یک کانون برای حمایت از بچه‌های سیاسی در مالزی رنج می‌بریم .