Monday, October 11, 2010

به فریاد پناهجویان ایرانی متحصن در شهر اربیل عراق برسیم

بنا بر اخبار رسیده به دبیرخانه سراسری "دفتر پناهندگی حزب اتحاد کمونیسم کارگری" ، تعدادی از پناهجویان ایرانی در شهر اربیل ، در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در این شهر ، دست به تحصن اعتراضی زده اند. بنا بر گزارشات رسیده، در میان این متحصنین یک زن حامله و شش کودک نیز وجود دارد. برخی از این پناهجویان سالهاست که در انتظار پاسخ سازمان ملل به درخواست پناهندگیشان و انتقال به کشور امن سوم هستند. متاسفانه یکی از این متحصنین بنام محمد قمری طبسی ، مدت بیست روز است که دست به اعتصاب غذا زده است و وضعیت عمومی ایشان بسیار بد گزارش شده است. این پناهجویان در بد ترین شرایط و بی حقوقی مطلق بسر میبرند ، سازمان ملل متحد از مردمی که ساکن محل تحصن هستند درخواست کرده که به این پناهجویان آب یا مواد غذائی و پزشکی نرسانند ، بنا بر گزارشات رسیده ، این پناهجویان ، با توجه به منطقه ای که دفتر سازمان ملل در آن واقع گشته ، دچار مشکلات جدی در رساندن آب و غذا هستند.

در طول مدت بیست روز گذشته ، سازمان ملل ، مذاکره ای با این پناهجویان داشته و "چارلس لینخ" ، از مسئولین این سازمان به نمایندگان متحصنین گفته : " همین که شما را به ایران برنمیگردانیم ، باید شما را خیلی خوشحال کند"!! بی حقوقی ، فقر ، عدم وجود امکانات بهداشتی ، سرگردانی پناهجویان و ده ها معضل دیگر ، در کنار بی تفاوتی مطلق سازمان ملل ، شرایط به شدت اسفباری برای پناهجویان به وجود آورده است .

دفتر پناهندگی حزب اتحاد کمونیسم کارگری ، مسئول این وضعیت را "سازمان ملل متحد در امور پناهندگان" میداند ، ما تمام تلاشمان را برای انعکاس وضعیت پناهجویان در اربیل و همچنین مطالبات پناهجویان متحصن در مقابل دفتر سازمان ملل در این شهر ، خواهیم کرد. ما تمامی پناهجویان معترض به این شرایط را فرامیخوانیم تا با حضور در محل تحصن ، از مطالبات آن حمایت کنند.

ما همچنان کلیه سازمانها ، احزاب ، نهادها ، رسانه ها و شخصیتهای مدافع حقوق انسان در کردستان عراق و دیگر نقاط جهان ، به حمایت از این تحصن و اعتراض به سازمان ملل متحد در امور پناهندگان فرا میخوانیم